piątek, 15 lutego 2019

Lepnica - zakładka do książki (2)



Haft z lepnicą powstał ponad rok temu... Jednak dopiero niedawno udało mi się stworzyć z niego zakładkę do książki.

Kwiaty zostały wyhaftowane lnianą muliną DMC, na polskim lnie 38 ct marki Biotextil. Wzór pochodzi z broszurki "Naturals of DMC" - DMC Linen Thread Plants. Na pewno nie raz będę jeszcze do niej wracać bo te roślinne motywy ogromnie mi się podobają.


lubię subtelne pastelowe kolory lnianych mulin ...


To siostrzana zakładka do tej która powstała jakiś czas temu (klik), z tym że  jest inaczej wykończona.


Haft przeleżał w szufladzie, ponieważ nie miałam odpowiedniej szerokości deseczki do podklejenia jako zakładka do książki.


W końcu postanowiłam wykorzystać do wykończenia filc.


pod spód dodałam białą bawełnę, która tworzy kontrastującą obwódkę i fajnie optycznie rozjaśnia zakładkę.



całość dopełnia mały akcent z kokosowego guzika w kształcie serca :)




Uwielbiam takie botaniczne motywy. A że do zakładek mam wielką słabość to cieszę że ta urocza lepnica poszerzy moją małą kolekcję :)


pozdrawiam serdecznie i do następnego haftu :)

B.

18 komentarzy:

  1. bardzo ładna zakładka, a powiedz mi, który dokładnie len kupiłaś, bo ja zawsze się waham, bo niektóre lniane sploty potrafią zniekształcać haft, przy małych formach tego nie widać a przy większych już potrafi być widać:) .

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna, delikatna zakładka - kolorki super!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna zakładka powstała :) Ja zdecydowanie wolę takie zakładki na filcu, na deseczce jak dla mnie są za grube do wkładania do książek

    OdpowiedzUsuń
  4. Uroczy haft i śliczny guziczek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna zakładka, Asiu!
    A zdjęcia - jak zawsze - zachwycają :-)
    Uściski przesyłam 🤗

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękna! W prostocie siła :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepieknie prezentje sie ten hafcik jako zakładka. Jeszce nigdy nie próbowałam krzyżykować na lnie, podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna zakładka! A zdjęcia to uczta dla oczu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. O, tak. Uroczy ten fragment botanicznego wzoru. Może i ja się pokuszę o taka zakładkę, bo bardzo mi się ta Twoja podoba. Z guziczkiem super :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. ta zakładka skradła moje serce, prześliczna!

    OdpowiedzUsuń
  11. Jaka śliczna! Podziwiam pomysł!!! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękna zakładka powstała!!! Ja nie mam jakoś serca do xxx, podziwiam więc z radością prace innych. Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepiękna zakładka i wspaniały haft!

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniały haft i przecudne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uroczo wygląda ten haft na lnie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię zakładki z motywami roślinnymi. Ta jest naprawdę piękna.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  17. piękna :) i cudne rustykalne tło

    OdpowiedzUsuń